Manageriaza campania ta de strangere de fonduri

Instrumente pentru strangerea de fonduri 

Cum imi pot informa sustinatorii prin intermediul unor actualizari?

Actualizarile sunt postari despre campania ta de strangere de fonduri care pot apare in pagina ta de cauza utilizand sectiunea "Actualizari” sau prin intermediul unui newsletter in continutul caruia cauza ta va aparea alaturi de alte cauze promovate. Acesta va fi trimis pe adresa de email a sustinatorilor tai care s-au abonat la platforma noastra. Noi iti recomandam sa faci aceste actualizari pentru a-ti mentine potentialii sustinatori la curent cu cauza ta.

Pentru a posta o actualizare:

  • Mergi la pagina cauzei tale;
  • Deruleaza pana la sectiunea "Actualizari”;
  • Adauga un mesaj pentru sustinatorii tai.
  • Click "Posteaza actualizare”.

Newsletter-ul va fi trimis pe adresa de email a sustinatorilor tai care s-au abonat la platforma noastra.

Te rugam sa retii ca nu poti edita sau sterge actualizarile care au fost postate. Fi sigur ca actualizarile tale sunt complete inainte de a le posta.

Daca doresti sa postezi o actualizare referitoare la cauza ta intra in pagina cauzei, unde sub imaginea de profil a campaniei tale apare sectiunea ’’Actualizari”, ai posibilitatea de a crea actualizarea formata din text la care poti atasa materiale sub forma de imagini si video.

Sectiunea ’’Actualizari” se poate utiliza doar dupa ce cauza ta a fost publicata.

Cum sa utilizezi informatiile aflate pe pagina cauzei tale si sa distribui sustinatorilor tai?

Pagina cauzei tale de pe platforma Sprijina Oameni ofera informatii despre sustinatori si donatiile efectuate.

Pentru a naviga aici:

  • Conecteaza-te la platforma Sprijna Oameni si mergi in pagina cauzei tale;

Butonul pentru distribuiri

Cea mai buna modalitate de a colecta fonduri este de a-ti distribui cauza pe retelele de socializare.

Platforma Sprijina Oameni iti pune la dispozitie o serie de instrumente de promovare "prezente” pe partea stanga a paginii tale de cauza.

Cu un simplu click pe oricare dintre butoanele destinate retelelor de socializare sau email poti distribui cauza ta. Prin intermediul email-ului se formeaza un text stabilit de noi si care implicit preia link-ul cauzei tale. Scrie mesaje personalizate, concise pentru a atrage noi donatori.

Actualizarile vor fi trimise prin email catre toti sustinatorii tai. In sectiunea "Actualizari" poti posta in mod frecvent mesaje de multumire donatorilor tai, sa distribui statusul cauzei tale. Donatorii sunt motivati de postarile autentice cu informatii noi.

Iti recomandam sa utilizezi instrumentele de promovare puse la dispozitie de Sprijina Oameni (Facebook, Twitter, Google +, Likedin, Pinterest sau prin email cu text specific conceput de noi, preluand implicit link-ul cauzei tale), activandu-ti comunitatea si potentialii sustinatori, astfel iti asiguri atingerea obiectivului financiar propus initial. In pagina de cauza, in partea dreapta, va aparea si numarul vizualizarilor cauzei tale. 

Dupa finalizarea cauzei tale, daca soliciti o defalcare cu sumele colectate pe Sprijina Oameni, dupa ce se va efectua plata, un reprezentant din echipa noastra iti va trimite un email cu urmatoarele documente: op-ul, factura si un tabelul in care vor fi evidentiati contribuabilii.

Cum sa distribui campania ta in mediul offline

Este foarte important sa iti distribui cauza si in mediul offline, poate la fel de eficient ca si distribuirea ei in mediul online.

Pliante

Distribuie pliante sugestive in locuri in care crezi ca exista potentiali sustinatori ai cauzei tale.

Scrisori

Trimiterea de scrisori personalizate catre familie, prieteni si comunitate, arata devotamentul tau fata de cauza ta. Acestea sunt mult mai apreciate decat un simplu email.

Intalniri sau conferinte

Cauta organizatiile care sunt similare cu strangerea ta de fonduri sau intalneste-i pe cei care s-au implicat in cauza ta. Intreaba daca poti sa iti prezinti cauza in cadrul unui eveniment organizat de ei sau daca iti pot include povestea intr-unul dintre newsletter-urile lor.

Evenimente & Beneficii

Creeaza un eveniment in timpul campaniei de strangere de fonduri cu costuri reduse si invita oamenii sa asculte povestea ta. Evenimentele organizate pentru strangeri de fonduri stimuleaza interesul oamenilor si ii convinge sa sustina diferite cauze.

Campanii PR

Spune-ti povestea! Bineinteles, vei avea nevoie de tactici online (cum ar fi email, provocari, etc.) pentru ca povestea ta sa ajunga in mainile potrivite, dar nu subestima puterea ziarelor, televiziunii sau a radioului pentru a-ti face cauza cunoscuta. Scrie un comunicat de presa catre institutiile mass-media, care ar putea avea un interes referitor la povestea ta si implica-te cat mai mult in promovarea cauzei tale.

Construieste-ti o echipa de sustinatori

Iti amintesti perioada in care erai copil si incercai sa vinzi ciocolata pentru a finanta echipa de sport a scolii? Cel mai bun mod de a-ti vinde dulciurile nu era din casa in casa, ci sa le dai parintilor cateva cutii cu ciocolata si acestia sa le vanda colegilor lor de la munca. Parintii tai (bunicii, fratii sau mentorii) sunt sustinatorii tai cei mai convinsi. Da acelor persoane cateva carti postale sau pliante ca ei sa le poata distribui mai departe in cercul lor de prieteni cauza ta,  pentru a cere sprijin in numele tau. 

Cum sa adaugi fisiere media la o actualizare?

Actualizarile sunt o modalitate foarte buna de a pastra legatura cu donatorii si urmaritorii tai, mai ales atunci cand includ fotografii si clipuri video.

Pentru a adauga un clip video in actualizarile tale:

  • Mergi la pagina dedicata cauzei tale;
  • Mergi la sectiunea "Posteaza o actualizare” aflata deasupra cauzei tale;
  • Pentru a adauga un video, apasa butonul "Insereaza" - inserare/editare video;
  • Introdu link-ul la sectiunea "Sursa" (doar Youtube).
  • Click "OK".

Pentru a gasi link-ul catre video-ul tau:

  • Acceseaza pagina video (ex. YouTube);
  • Click dreapta pe video;
  • Selecteaza „Copiati adresa URL a videoclipului”
  • Dupa ce ai copiat URL-ul videoclipului mergi la pagina pentru actualizari si da "Paste” URL-ului copiat in sectiunea "Sursa";
  • Click "Ok".

Pentru a adauga o imagine:

  • Mergi la pagina dedicata cauzei tale;
  • Mergi la sectiunea "Posteaza o actualizare”
  • Pentru a adauga o imagine, selecteaza "Insereaza" - inserare/editarea imaginilor;
  • Selecteaza ”Alege fisier”;
  • Selecteaza imaginea pe care ai vrea sa o postezi din folderul calculatorului;
  • Apasa"Ok".

Poti sa faci actualizari chiar si dupa termenul limita pentru strangerea de fonduri. Te rugam sa reti ca sectiunea  "Actualizari” nu apare decat dupa ce proiectul tau a fost publicat.

Sfaturi pentru strangerea de fonduri

Afisarea cauzelor in platforma Sprijina Oameni

Sprijina Oameni afiseaza proiectele atat in pagina principala a platformei, pagina categoriilor de cauze, newsletter si pe retelele de socializare (in special pe Facebook). Noi nu selectam proiectele care sa fie afisate intr-un spatiu premium luand in considerare si evolutia cauzelor in care initiatorii sunt implicati si initiatorii, ele isi castiga acest spatiu ramanand active. Noi masuram activitatea strangerii de fonduri cu ajutorul unui algoritm si nu alegem cauze pe baza preferintelor. 

Cum sa implici comunitatea

Sprijina Oameni este un loc unde comunitatea se aduna pentru a sustine o persoana sau o cauza. Implicarea prompta a comunitatii cat si extinderea ei este esentiala pentru o campanie de strangere de fonduri si presupune distribuirea povestii tale, actualizarea acesteia si comunicarea recunostintei tale.

Distribuie cauza ta

  • Cand o campanie de strangere de fonduri este pentru o cauza personala, poate fi infricosator sa o impartasesti cu intreaga lume, dar fii sigur ca prietenii si familia doresc sa te ajute. Donatorii se simt bine sa isi arate sustinerea in aceste momente cand tu chiar ai nevoie. Daca tu strangi bani pentru altcineva, roaga persoana respectiva sa se adreseze prietenilor si familiei pentru a te ajuta sa demarezi cauza respectiva. 

Email-ul este printre cele mai bune modalitati de a impartasi cauza ta.

  • Primul paragraf ar trebui sa fie personalizat pentru un prieten sau un membru al familiei, in timp ce al doilea paragraf trebuie sa fie un scurt rezumat ce se adreseaza intregii comunitati. Acesta ar trebui sa explice pe scurt despre ce este vorba in campania ta de strangere de fonduri si de ce ai nevoie de ajutorul comunitatii.

Retelele de socializare iti permit sa distribui cauza mai departe decat cunostintelor tale

  • Creeaza o provocare care ii va determina pe oameni sa distribuie mai departe cauza ta.
  • Cere prietenilor sa ataseze un citat favorit postarii tale si sa impartaseasca asta cu cel putin 5 prieteni.
  • Incepe o conversatie cu 2 dintre prietenii etichetati.
  • Da like, distribuire sau comenteaza postarea pe care a publicat-o prietenul tau atat pe Facebook cat si pe alte retele de socializare.
  • Creeaza o pagina de Facebook care sa fie pagina oficiala a cauzei tale si ataseaza fiecarei postari un link catre platforma Sprijina Oameni. 

Strangerea de fonduri offline poate face cauza ta sa fie mult mai cunoscuta si poate atrage presa

  • Evenimentele caritabile sunt atractive pentru comunitate si costurile pentru organizare sunt limitate.
  • La evenimente poti sa imparti pliante care sa contina un link catre pagina colectarii tale de fonduri.
  • Pastreaza o lista cu cei care au participat si continua sa comunici cu ei pe retelele de socializare.
  • Toate donatiile din mediul offline posteaza-le pe pagina strangerii tale de fonduri cu numelor persoanelor care au donat.

Agentiile de presa locala te pot ajuta sa iti raspandesti povestea cauzei tale.

Informeaza comunitatea

Prin donatii sau distribuirea sumei colectate, familia si prietenii isi exprima dorinta de a face parte din aceasta experienta alaturi de tine. Utilizati sectiunea "Actualizari” ca pe un blog personal pentru a-i pastra informati pe sustinatorii tai.

  • Trimite actualizari saptamanale despre cauza ta si despre fondurile colectate.
  • Anunta presa locala despre campania ta de strangere de fonduri. 

Multumeste-le donatorilor tai

Nu uita sa multumesti prietenilor si familiei, precum si donatorilor tai chiar daca nu ii cunosti personal - aratandu-ti recunostinta este suficient pentru a incuraja o noua donatie.

  • Multumeste-le donatorilor tai chiar si prin intermediul presei locale.
  • Trimite o scrisoare handmade sustinatorilor tai.

Dupa finalizarea campanie de strangere de fonduri 

Cum sa lansezi o urmatoare campanie de strangere de fonduri?

Poti sa ai mai multe proiecte de colectare a fondurilor pentru aceeasi cauza. Daca nu reusesti sa colectezi suficiente fonduri pentru cauza ta, ar trebui sa iei in considerare lansarea unei noi campanii de strangere de fonduri.

Cum sa lansezi o urmatoare campanie de strangere de fonduri

  • Creeaza-ti o noua campanie cu un nume asemanator celui vechi (ex. Strangere de fonduri XYZ partea a doua)
  • In povestea ta include un link catre vechea ta cauza cu cateva informatii despre cum au fost folosite fondurile colectate. De exemplu "Multumesc tuturor celor care au donat pentru prima parte a campaniei mele. Donatiile voastre ne-au ajutat sa ...”
  • Asigurati-va ca descrieti cum NOUA strangere de fonduri este bazata pe cea veche. De ce aveti nevoie de fonduri suplimentare?
  • In VECHEA ta pagina pentru strangerea de fonduri posteaza o actualizare prin care sa ii instiintezi pe toti ca aceasta cauza a fost relansata. Asigura-te ca ai inclus un link catre noua cauza. 

Incheierea campaniei mele

Sprijina Oameni permite incheierea stragerii de fonduri in orice moment.

  1. Logheaza-te la platforma Sprijina Oameni si acceseaza contul tau.
  2. In sectiunea "Cauze" pe imaginea cauzei tale gasesti butonul "Finalizeaza".
  3. Da click pe "Finalizeaza" in acest moment.

Cand se incheie campania ta, tine cont de faptul ca fondurile colectate se platesc in termen de maxim 7 zile de la incheierea campaniei tale.

Cum functioneaza Sprijina Oameni

Campanii de strangeri de fonduri pentru nevoi personale

Ghidul de constientizare media

Tipuri de promovare a campaniilor de strangeri de fonduri in social media

Intrebari frecvente legate de promovarea cauzei tale

ABC’ul campaniilor de strangere de fonduri pentru cazurile medicale

Donatiile si primirea fondurilor obtinute

Notiuni de baza pentru a face o donatie

INCA NU AI GASIT CEEA CE CAUTI?