Ajută-ne la dotarea Școala de Excelență Kristopher

de Lajos Kristof
Adauga la favorite
626
vizualizari
0 lei
din 10,000 lei
București, Municipiul București

Initiator proiect

9 proiecte

Școala de Excelență Kristopher va ajuta copiii să se dăruiască lumii cu întreaga ființă plină de iubire, să se dedice lumii cu încredere și putere. 
 

Pentru prima dată în România, Școala de Excelență Kristopher își propune să identifice talentele, aptitudinile copiilor din centre de plasament și familii defavorizate și să le ofere un mediu educațional de excelență.  Dr. Grace LaJoy, un medic de succes în America își scrie memoriile unui copil talentat din centrele de plasament.  Povestea ei începe de la doi ani când a fost părăsită de mamă și despre aventurile, provocările vieții cu care se confruntă copiii care cresc în centrele de plasament. Cartea e o sursă de inspirație pentru toți specialiștii din sistemul de protecție a copilului dar și pentru România. 

Despre celebrități crescute în orfelinate și care au schimbat lumea dar viața lor nu a fost deloc ușoară. Steve Jobs,  Marilyn Monroe,  John Lennon, Jamie Foxx, Cher, Nelson Mandela, și mulți alții!

 

 Se poate și în România! 

Avem o misiune clară, aceea de a-i ghida pe copiii supradotați și fără posibilități, astfel încât să își poată valorifica inteligența și talentul pentru a-și clădi un viitor mai bun
 
În acest sens am demarat prima acțiune de strângere de fonduri, în cadrul Campaniei Susține un Talent.
 
Campania face parte dintr-un proiect mai larg – „Școala de excelență Kristopher”, un centru dedicat descoperirii inteligențelor multiple și talentelor copiilor aflați în situații de risc social major.
Lajos Kristof (fondatorul Școlii de Excelență Kristopher) este un copil supradotat, crescut de mic în centrele de plasament, descoperit de cei mai recunoscuți experți în educația de excelență, antrenat și pregătit să mentoreze copii cu inteligență peste medie.
 

 Hai să facem o lume mai bună pentru noi, pentru copiii noștri și pentru copiii supradotați, dar fără posibilități! Și ei sunt tot ai noștri, sunt ai României! Ei sunt secretul pentru un viitor mai bun, mai corect și mai luminos, dar trebuie ajutați astăzi.

De ce avem nevoie de sprijinul tău?

 Școala de Excelență Kristopher a reușit să obțină un spațiu dedicat programelor educaționale! Sediul este pus la dispoziție de Universitatea Hyperion din București, aflat pe strada Bulevardul Energeticienilor nr. 9-11. Încăperea are nevoie de renovare, începând de la zugrăvire până la dotarea centrului: mobilă, rechzite, jucării, calculatoare.

Cum ne poți ajuta?

Dacă ai materiale didactice pe care nu le mai folosești, mobilier: scaune, măsuțe, canapea, tot ceea ce are nevoie un centru educațional, poți contribui cu acestea pentru dotarea Școlii de Excelență Kristopher!

Ce urmează să demarăm?

  •  activităților de testare gratuită după standarde gifted internațional
  •  terapie ocupaţională şi activităţi practice şi de învăţare mediată, mentoring, tutoring adaptat abilităților copiilor
  •  vom desfășura formare  în gifted education pentru părinți/asistenți maternali/cadre didactice/ instructori de educație și specialiști în domeniul protecției copilului
  • un spațiu ce va fi destinată unor activităţi  de dezvoltare emoțională prin art-terapie, dramă psihologică, muzică vocală și instrumentală

De ce facem asta pentru copiii cu potențial înalt?

Copiii cu potenţial înalt prezintă risc ridicat de excludere socială atât datorită rezistenţei mediului în a-i accepta cât şi datorită specificităţii lor (de exemplu, copiii înzestraţi (gifted) de natura vizual-spatiala sunt timizi, sensibili la critici, dezorganizaţi, distraţi, însă exemplari în creativitate şi inteligenta complexa). 

Copiii cu potenţial înalt cunosc o puternică opoziţie din partea mediului lor social, trezind frecvent sentimente negative de invidie, gelozie, sau ura din partea colegilor de generaţie care nu au capacitatea lor de a performa în domeniile de interes. Din aceste motive copiii cu abilitaţi înalte sunt deseori victimizaţi.

De fapt se poate considera în mod clar că această categorie de copii este printre cele mai expuse riscurilor sociale. Un număr imens din copii cu abilitaţi înalte ajung astfel „gifted underground”, ascunzându-şi calităţile pentru a nu fi supuşi pedepselor mediului lor social şi pentru a fi acceptaţi în colectivităţi. Procentul de gifted „underachievers”- care în ciuda abilitaţilor şi calităţilor lor naturale au rezultate slabe la invatatura- este de asemenea enorm.

Cum ne mai poți ajuta?

  • 50.000 de oameni care să doneze 5 lei [sau]
  • 5000 de oameni care să doneze 50 lei[sau]
  • 500 de oameni care să doneze 500 lei

 Când privim aşa lucrurile, parcă nu mai pare atât de mare suma, nu-i aşa?  Dar o poveste reală vă convinge? 

Despre inițiator:

Căra cu el la ore tomuri întregi de tratate psiho-pedagogice, se punea în ultima bancă și sorbea fiecare rând. În vremea asta, colegii lui silabiseau povești ori învățau să recunoască la tablă un subiect și-un predicat. Când l-au vazut că el, o mână de om, slăbănog și firav, a venit să le mai ceară și manuale de anatomie, bibliotecarele i-au spus că trebuie să fie dus cu capul. Altfel, cum se poate să citeasca cot la cot cu profesorii tocmai el, ‘orfanul’ clasei, aruncat de părinți într-o casă de copii? Și mai ales, de unde știa Kristopher să se exprime așa corect, articulând frumos cuvintele, de ziceai că-i pui de lingvist, el, cel mai sărac și mai flămând copil din clasă? Căci în centrul de plasament unde locuia, aproape zilnic chiar asta se întâmpla: orfanii cei mari îl tocau cu pumnii să-i ia mâncarea.